עמוד:129

זמן משחק , דיבור ועוד לפניכם שתי הצעות למשחקי תרגול של גוף ראשון וגוף שני בעבר ( יחיד / ה ) : " שלום , אדוני המלך " ) ביחיד בשלב זה ( - בוחרים תלמיד או תלמידה להיות המלך או המלכה , ותלמיד או תלמידה להיות הנסיך או הנסיכה . הנסיך או הנסיכה אומרים : " שלום , אדוני המלך , " והמלך או המלכה עונים : " שלום , בני היקר , איפה היית ומה עשית ? " / " שלום , בתי היקרה , איפה היית ומה עשית ? " . הנסיך או הנסיכה עונים : " הייתי ב ... ] מציגים בפנטומימה [ ועשיתי ... ] מציגים בפנטומימה [ " המלך או המלכה צריכים לומר את המשפט המלא על פי התנועות , למשל : " היית בים ואכלת אבטיח ? " אם צדקו , הנסיך או פעילות - 17 הפעילות מתרגלת את נטיית הפעלים בזמן עבר בשלושת הגופים שנלמדו ביחידה : אני , אתה , את . לאחר השלמת הטבלה ניתן לחזור על נטיית פעלים גם במשחק : מזמינים שלושה מתנדבים , בהם לפחות בת אחת , לעמוד לפני הכיתה . אומרים לכל אחד מהם את התפקיד שלו ( אני / את / אתה ) או מצמידים להם פתק עם שם הגוף . לאחר מכן אומרים בקול פועל בהווה המוכר לתלמידים ( הולך , אוהבת , קורא ) , והמתנדבים צריכים לומר את נטיית הפועל בעבר לפי שם הגוף שניתן להם . הנסיכה עונים : " כן , הייתי בים ואכלתי . " אם טעו , מפנים את השאלה לתלמידי הכיתה , והם צריכים לענות עליה . נגד הזמן - בוחרים חפץ לא גדול ( כדור , קלמר וכדומה ) . המטרה היא להעביר אותו בין כל תלמידי הכיתה במהירות הגדולה ביותר . אופן ההעברה : המורה אומר שם פועל ( למשל " לאכול " ) ומדגים : " אתמול אני אכלתי , ואתה אכלת" – פונה לתלמיד ומעביר לו את החפץ . התלמיד אומר : "אני אכלתי ואתה אכלת , " ומעביר לילד שיושב לידו . החפץ צריך לעבור כך בין כולם , כאשר מדי פעם המורה מכריז על שם פועל חדש , והתלמידים צריכים להתאים את ההטיה לפועל שנאמר .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר