עמוד:127

פעילות - 12 לאחר שהתלמידים סימנו את כל הפעלים בשיחה , הם ממיינים אותם בטבלה לשני טורים : האחד ובו פעלים שחנאן אומרת לאימא ( גוף ראשון יחידה ) , והאחר ובו פעלים שאימא אומרת לחנאן ( גוף שני יחידה ) . החלוקה של הפעלים לשני טורים ממחישה את התבנית הלשונית השונה של פעלים אלו . מומלץ לבקש מהתלמידים לסמן בשני צבעים נפרדים את הסיומות של הפעלים שחנאן אומרת ( תי ) ואת הסיומות של הפעלים שאימא אומרת ( X ת ) , כהכנה לפעילות . 13 יש לשים לב : הפועל " רצה " ( המופיע במשפט האחרון בשיחה בעמוד 105 ) לא מתאים לטבלה , ואין צורך להכניס אותו . פעילות - 14 הפעילות מתרגלת את שתי התבניות הלשוניות שנלמדו עד כה ביחידה : נטיית הפועל בזמן עבר בגופים " אני " ו " את " . ניתן לקיים את הפעילות גם בצורה משחקית בין שתי קבוצות : קבוצה אחת " אני " , וקבוצה שנייה " את " . נציג מקבוצת " אני " אומר בקול פועל מהטבלה , והקבוצה השנייה צריכה לומר את הפועל בנטיית " את " , ולאחר מכן מתחלפים . לאחר שנאמרו כל הפעלים בטבלה , אפשר לבקש מכל קבוצה לחשוב על פעלים נוספים ולומר אותם בקול בנטיית " אני " - " אתה " ולהפך , לדוגמה : צעקתי , לקחתי , פגשתי ועוד . תרגול נוסף של נטיית פעלים בזמן עבר ניתן למצוא בחלק " עוד תרגילים ... ״ בספר הלימוד בתרגיל 2 בעמוד . 192

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר