עמוד:124

פעילות - 7 הפעילות מזמנת לתלמידים כתיבת שיח מורחב ומאפשרת להם ליצור יצירה עצמאית בעברית . חשוב מאוד להדגים פעילות זו על הלוח לפני שמבקשים מהתלמידים לכתוב בעצמם . אחרי שקוראים את הדוגמה בסיפור " איפה השלט ? " , אפשר להמציא עם תלמידי הכיתה סיפור דומה לפי המחוון ולכתוב אותו על הלוח . אפשרות אחרת היא שהמורים יספרו סיפור מחיי היום - יום שלהם ויכתבו אותו על הלוח . המחוון נחלק לשניים : שאלות מנחות שתפקידן לעזור לתלמידים לתה ֲלך את הסיפור שלהם ; ומילים וחלקי משפטים רלוונטיים שיעזרו לתלמידים בכתיבה . לאחר שהתלמידים כותבים את הסיפור שלהם , כדאי לתת לאלה שמעוניינים בכך להקריא את סיפורם . אפשר גם לאפשר שיתוף בקבוצות קטנות : התלמידים מקריאים את סיפוריהם לקבוצה ואז שואלים את חברי הקבוצה שאלות מהמחוון ( " מה איבדתי ? " / " איפה חיפשתי ? " וכן הלאה ) , וחברי הקבוצה צריכים לענות לפי הסיפור ששמעו . פעילות אפשרית נוספת היא לחלק לתלמידים מראש דפי שורות מעוצבים לכתיבה , לאסוף את החיבורים בסוף השיעור ולתלות אותם בכיתה או במבואה . יש להביא בחשבון כי ייתכן שיהיו תלמידים שיבקשו שהסיפור שלהם לא יוצג ברבים . אוצר מילים הסיפור " איפה השלט ? " - את המשמעות של המילה " שלט " ניתן להבין מהאיור . זאת לא מילה להקניה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר