עמוד:122

פעילות - 2 הפעילות מוודאת שהתלמידים מבינים את משמעות הפעלים החדשים שנלמדו בלמידת הקשר באמצעות התאמתם בין הפעלים בעברית לתרגומם בערבית . פעילות - 3 הפעילות מתרגלת איתור פרטים בטקסט . התלמידים צריכים לאתר את שני המקומות שבהם חנאן חיפשה : התיק והקלמר . לאחר הפעילות חשוב לחזור על השאלה " מה קרה לחנאן ? " כדי לוודא שהתלמידים הבינו את השיחה בין הילדה לאימא וכדי לחזור על נטיית הפעלים החדשים בזמן עבר בגוף שלישי . פעילות - 4 בפעילות זו התלמידים מגלים ומסיקים בעצמם מהי הסיומת של פעלים בזמן עבר בגוף ראשון יחיד / ה - תי . זמן משחק , דיבור ועוד כדאי להקדיש כמה דקות לתרגול הפעלים " איבדתי " , " חיפשתי " , " מצאתי " . לשם כך כדאי להחביא מראש בכיתה חפץ כלשהו ( טוש ללוח , קלמר , טלפון וכדומה ) . בשלב השני יש להגיד לתלמידים שאיבדתם את החפץ , למשל : " איבדתי את הטוש שלי . מישהו ראה את הטוש ? " , ולעודד את התלמידים לחפש אותו . הערה : כשמלמדים מילים שהן הפכים ( איבדתי - מצאתי ) , יש סיכוי לבלבול במשמעויות . בהמשך היחידה מומלץ לתרגל תרגול נוסף לשם הטמעת ההבדלים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר