עמוד:112

קטע המידע " מחכים בתחנה " - כדאי להקדים לקריאת הקטע שיחה על האיור של תחנת אוטובוס ולבקש מהתלמידים לתאר אותה : " מה יש בתחנה ? " ( " יש לתחנה גג " , " יש בתחנה ספסל " ) , כמו כן ניתן להתייחס לכותרת הקטע " מחכים בתחנה" ולשאול שאלות כמו " למה אנשים מחכים ? " / " מה הם עושים בזמן שהם מחכים בתחנה ? " , וכך להכין את התלמידים למידע הקיים בקטע ולתרגל את אוצר המילים החדש . כהכנה לשיחות הבאות אפשר לשאול את התלמידים על המשפט האחרון של הקטע : " מה אתם חושבים , אילו הפתעות יש בתחנות אוטובוס ? " . קטע המידע כולל פעלים רבים שנלמדו , וכדאי להיעזר בכך לצורך הבנת הנקרא . ניתן לבקש מהתלמידים להקיף את כל הפעלים הקטע ולומר מה אנשים עושים בתחנה ( למשל : " אנשים מחכים לאוטובוס בתחנה " , " אנשים יושבים על הספסל " , " אנשים פוגשים חברים בתחנה " ) . כשיעורי בית ניתן לבקש מהתלמידים לתאר תחנות אוטובוס בשכונותיהם , לצלם אותן ולשתף את הכיתה . אוצר מילים קטע המידע " מחכים בתחנה " – המילה " נעים " והמילה " עד " מופיעות במילון כהסברים נקודתיים לצורך קריאת הקטע , ואין צורך להקנות אותן .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר