עמוד:118

פעילויות 17 - 16 חוזרות על הפעלים שמופיעים בסיפור ומתרגלות את הקשר בין הפעלים בהווה לפעלים בעבר . פעילות - 16 אפשר לקיים פעילות זאת גם בדרך של משחק : כל תלמיד מקבל פתק עם אחד מהפעלים שבפעילות . התלמידים מסתובבים בכיתה ומחפשים תלמיד שמחזיק פתק עם פועל שמתאים לפתק שלהם ( תלמיד עם הפועל " מצאו " מחפש תלמיד עם הפתק " מוצאים " ) . לאחר שכל התלמידים מוצאים את בני זוגם , הם צריכים לומר את שם הגוף המתאים לפעלים שלהם ולנסות לחבר משפט עם הפועל שקיבלו . פעילות - 17 לאחר שהתלמידים השלימו את הפעילות , אפשר לבקש מהם לומר או לכתוב ליד כל פועל את שם הגוף המתאים לו ( למשל : שאלה - היא , שאל - הוא , שאלו - הם , שואלת - את ) . אפשר גם לבקש מהם לומר את שם הפועל המתאים לכל קבוצת פעלים ( למשל : לשאול ) . תרגיל חזרה על אוצר מילים של היחידה ניתן למצוא בחלק " עוד תרגילים ... " בספר הלימוד בעמוד . 191

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר