עמוד:117

השכן המוזר - חלק 3 ) סיפור בהמשכים ( - לאחר קריאת הסיפור משיבים על השאלה בפעילות . 15 ניתן גם לשוחח על האיור שלצד הסיפור ולתאר אותו : " איפה תמרה ? " ( " תמרה מתחת למיטה . " ) / " איפה אמיר ? " ( " אמיר יושב על המיטה . " ) / " איפה אימא ? " ( " אימא ליד המיטה . " ) . התלמידים יכולים לסמן בסיפור את המשפט שמתאים לאיור . לאחר מכן אפשר לבקש מהם לשער מה הרעיון של אימא . חלק זה של הסיפור בהמשכים כתוב לראשונה כולו בזמן עבר . קריאת הסיפור והדיון בו מתרגלים שוב את נטיית הפעלים בעבר בגוף שלישי . להלן שתי הצעות לחזרה על נטיית פעלים בזמן עבר באמצעות הסיפור : אומרים בקול שם פועל , והתלמידים צריכים לחפש בסיפור נטייה של הפועל הזה , לדוגמה : " לחשוב " – "אימא חשבה " / " לצעוק " – "תמרה צעקה " . מקריאים פועל או משפט מהסיפור בזמן עבר , והתלמידים מטים אותו לזמן הווה , לדוגמה : " תמרה אמרה " – " תמרה אומרת" / " הילדים לא ענו " – " הילדים לא עונים " .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר