עמוד:115

זמן משחק , דיבור ועוד מומלץ לעודד שיחה על תמונות התחנות במליאה או בקבוצות קטנות . להלן הצעות לשיחה : עיסוק בתיאור חיצוני של התחנה – מבקשים מהתלמידים לתאר את התחנות על פי כמה תבחינים ( קריטריונים ) , למשל : צבעים , יש / אין חלונות בתחנה , יש / אין ספסל . דומה ושונה - מבקשים מהתלמידים לתאר את התחנות בעזרת המילים " דומה ל " , "שונה מ " ו " כמו " , לדוגמה : " התחנה ' תות ' דומה לתחנת ' תפוז ' כי יש בתחנות האלה חלונות " . הכי יפה - מבקשים מהתלמידים לספר ( בזוג או בקבוצה ) איזו תחנה הם הכי אוהבים או איזו תחנה הכי יפה , ואם אפשרי - גם להסביר למה . פעילות - 13 הפעילות מזמנת לתלמידים בנייה של שיחה בסוגת עלילון ( קומיקס ) תוך שימוש במחסן משפטים נתון . על התלמידים להתאים את המשפט הנכון לכל דמות בתמונה על פי תוכן המשפטים או על פי מין הדוברים . לאחר ביצוע הפעילות יש לקרוא את השיחה שנוצרה ברצף במליאת הכיתה . אם נוצרות כמה גרסאות , חשוב להסביר מהי התשובה הנכונה ולמה . לאחר מכן אפשר לבקש מכמה תלמידים לקרוא ולהציג את השיחה בתפקידים . כמו כן כדאי לשאול את התלמידים מה יש ומה אין בתחנת האוטובוס הזאת ( למשל , יש מקום לשבת , אבל אין לתחנה גג ) .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר