עמוד:114

פעילות - 12 פעילות זו מאפשרת מתן ביטוי ליצירתיות של התלמידים . הרעיון לתחנה החדשה יכול להיות דמיוני לחלוטין , הצעה העונה לחסרונות קיימים בתחנות קיימות או הצעה המתייחסת ליכולות טכנולוגיות עתידיות . התלמידים יכולים לעבוד בקבוצות , להציג את הציור של התחנה שהמציאו ולתאר אותו בעברית בכמה משפטים בפני חברי הקבוצה . חברי הקבוצה יכולים להגיב או לשאול שאלות את מי שצייר . ניתן לקיים תצוגה של תוצרי התלמידים בכיתה . אוצר מילים מומלץ להקנות את שמות התואר " מיוחדות " ו " צבעוניות " ולתרגל אותם בעזרת תמונות של תחנות אוטובוס . ניתן להציג בפני התלמידים תמונה של תחנת אוטובוס רגילה ( כמו באיור בעמוד 92 ) ותמונה של תחנת אוטובוס בצורת תות ולדבר על ההבדלים ביניהן ומתוך כך להגיע למשמעות של שמות התואר , לדוגמה : " זאת תחנת אוטובוס . אתם מכירים תחנות אוטובוס כאלה ? גם בשכונה שלכם יש תחנה כזאת ? באיזה צבע התחנה הזאת ? היא בצבע אחד או בכמה צבעים ? " וכו ' ... יש להקנות ולתרגל את שמות התואר גם ביחיד , ביחידה וברבים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר