עמוד:113

אוצר מילים הפתעות בתחנת האוטובוס – המילה " צל " מופיעה במילון כהסבר נקודתי לצורך קריאת הקטע , ואין צורך להקנותה . פעילות - 9 חלק זה כולל שתי שיחות הומוריסטיות שמבוססות על מצבים אבסורדיים : דוב ונמר היושבים בתחנת אוטובוס . לאחר כל שיחה כדאי לנהל במליאה שיחה ולשאול "מה ההפתעה בשיחה ? " " האם אתם רוצים הפתעה כזאת בתחנת אוטובוס ? " / " איזו הפתעה אתם רוצים לפגוש בתחנת האוטובוס ? " . כדאי לתת לתלמידים להציע רעיונות מצחיקים ולדמיין מה עוד יכול לקרות בתחנה . שילוב של הומור בהוראה עשוי להגביר את ההנאה בעיסוק בשפה ואת המוטיבציה להמשיך ללמוד . מומלץ להמחיז את השיחה בזוגות ולהציג אותה בפני הכיתה . פעילות - 10 את השיחה ניתן לשמוע בספר הדיגיטלי בלחיצה על סמליל ההאזנה . מטרת הפעילות היא תרגול הבנת הנשמע . מלבד השאלה שמופיעה בפעילות ניתן להוסיף ולשאול את התלמידים " מה מצחיק בשיחה ? " . מעבר למצב האבסורדי שבו נמר יושב בתחנת אוטובוס , הילדה בשיחה מציינת שאולי הנמר חיכה לאוטובוס לספארי , ולא ברור אם הוא נוסע לבקר בספארי או חוזר הביתה . לנוחותכם להלן השיחה כתובה ( השיחה לא מופיעה בספר , אלא רק מקוריינת ) : דניאל : את רואה את הנמר הזה ? יסמין : נמר ?!?!?!? דניאל : הוא היה כאן כל היום . יסמין : בתח ֲנת האוטובוס ?? דניאל : כן , הוא ישב כל היום על הספסל ! יסמין : אולי הוא חיכה לאוטובוס לספארי .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר