עמוד:103

פעילות - 16 הפעילות מתרגלת כתיבה יוצרת , אך גם מזמנת פיתוח חשיבה ביקורתית . אם אפשר , מבקשים מהתלמידים לנמק למה הם לא אוהבים דברים מסוימים בשכונה , ומבקשים שיציעו פתרונות . כאן אפשר להתייחס למבנה של בית בשיר ולכתוב לפי המבנה של השיר " אני אוהב את השכונה " מאת מאשה קלו , שבו לכל בית בשיר יש ארבע שורות , וכל אחת פותחת ב "אני אוהב את ה . " התלמידים יכולים לכתוב בתבנית כזאת או להשתמש בתבנית אחרת , שגם היא מופיעה בשיר : "אני אוהב + שם הפועל " ( "אני אוהב לצעוד " ) , ולכתוב בצורה דומה ( " אני אוהב ללכת " / " אני אוהב לשחק " / " אני אוהב לקפוץ " וכו ' ) . פעילות - 17 הפעילות חוזרת על מבנה המשפט " אני אוהב את ... " , אך הפעם תוך תיאור הכיתה , ולא השכונה . לאחר ביצוע הפעילות מומלץ לומר את המשפטים גם בלשון זכר . כמו כן אפשר להוסיף עוד משפטים של " מה אני אוהב בכיתה ? " .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר