עמוד:93

אוצר מילים השכן המוזר – חלק 1 ) סיפור בהמשכים ( – כדאי לבקש להטות את המילה " מחשבות " גם לצורת היחיד . הצירוף " כל מיני " מתורגם לצורך הבנת הטקסט , אבל אינו חיוני לאוצר המילים הפעיל של התלמידים בשלב הזה . השכן המוזר - חלק 1 ) סיפור בהמשכים ( - בסיפור התלמידים פוגשים את האחים תמרה ואמיר . את תמרה התלמידים כבר מכירים מהסיפור הקודם , "ההתחלה החדשה של ליאן " . תמרה היא החברה החדשה של ליאן , והיא יושבת לידה בכיתה . בסוף החלק הראשון מופיעה השאלה : " רוצים לדעת על מה אמיר מסתכל ? " . במהלך שיחה בכיתה כדאי לנסות לשער על מה אמיר מסתכל ולשאול : " מה אתם חושבים שאמיר רואה ? " / " למה הוא קרא לתמרה ? " . אפשר ללמד את המילה " אולי " בהקשר הזה : " אולי הוא רואה סוס ? " / "אולי הוא רואה מטוס ? " / " אולי הוא רואה משהו בשמיים ? " . יש לעודד את התלמידים לומר כל דבר , גם אם הוא אינו מציאותי , ובלבד שיאמרו משפט שלם ונכון בעברית .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר