עמוד:86

הטקסט מפרט מקומות שבהם ניתן לפגוש ילדים דוברי עברית . אפשר לבקש מהתלמידים להציע מקומות נוספים למפגש . זוהי גם הזדמנות לשאול אותם על מפגשים שהיו להם עם ילדים יהודים : איפה נפגשו ? האם דיברו ביניהם והבינו זה את זה ? האם שיחקו יחד ? וכדומה . אם יש תלמידים שנפגשים בקביעות עם ילדים יהודים ( כמשתתפים באותו חוג או כחברי משפחה ) , אפשר לבקש מהם לספר מה הם עושים יחד . פעילות 14 הפעילות מזמנת כתיבת שיח מורחב . אפשר להקדים שיחה לפעילות הכתיבה ולהעלות במליאה רעיונות בנוגע למה שכל אחד היה רוצה לספר על עצמו במפגש . זוהי הזדמנות להזכיר לתלמידים פרטים שאומרים בהיכרות : "קוראים לי ... אני בן / בת / ... אני גר / ה ב ... / אני לומד / ת ב ... אני אוהב / ת ... " . בחרנו לא לתת תבנית כתיבה לתלמידים כדי לאפשר לכל תלמיד להציג את עצמו כרצונו במפגש ההיכרות . עם זאת המורה רשאי לבחור לאסוף לאחר הפעילות את כל מה שהתלמידים כתבו וליצור יחד תבנית של שיחת היכרות . כהכנה לפעילות ניתן לפנות לחלק " עוד תרגילים ... " : בספר הלימוד לתרגיל 5 בעמוד . 186

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר