עמוד:83

פעילות 11 - 10 התלמידים מטים את שמות העצם מיחיד לרבים הן במשפטים נתונים והן ביצירה עצמאית של משפטים אותנטיים . הפעילויות מתרגלות את הנושא הלשוני בכתב ובדיבור . כהכנה לשיחה בזוגות ניתן לעשות את תרגיל 1 בעמוד 183 בחלק " עוד תרגילים ... " בספר הלימוד . זמן משחק , דיבור ועוד ריבוי שמות עצם בזכר ובנקבה הוא נושא מבלבל , שאין בו חוקיות עקבית , ולכן הוא דורש חזרה ושינון . להלן כמה הצעות לתרגול באמצעות משחק : מילים במעגל - התלמידים עומדים במעגל גדול , והמורה עומד במרכזו . המורה מפנה דף מגולגל כלפי אחד התלמידים ואומר מילה ביחיד או ברבים . אם המילה שנאמרה היא ביחיד , התלמיד או התלמידה צריכים לענות ברבים ולהפך . המטרה היא שהתלמידים ישיבו מהר ככל האפשר מבלי להתבלבל . אפשר לשאול את אותו תלמיד כמה פעמים לפני שעוברים לתלמידים הבאים . לדוגמה : המורה – שנה , התלמיד – שנים ; המורה – ילדות , התלמיד – ילדה , וכן הלאה . אלו שמתבלבלים יושבים , והאחרון שנשאר עומד במעגל הוא המנצח . " ים יבשה " - רצוי לקיים את המשחק בחצר או ברחבה גדולה שיכולה להכיל את כל תלמידי הכיתה . המשחק מבוסס על המשחק " ים יבשה " : מגדירים שטח על הרצפה שהוא " נקבה " , ומחוץ לו שטח שהוא " זכר " או להפך . אומרים בכל פעם שם עצם ( ביחיד או ברבים , בצורה שאינה עקבית ) . אם שם העצם בנקבה , התלמידים קופצים לשטח המתאים , ולהפך . אלו שמתבלבלים יוצאים מהמשחק .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר