עמוד:80

פעילויות - 4 - 3 הפעילויות מזמנות עיסוק בהבנת הנקרא ברמות חשיבה שונות , מאיתור מידע מפורש בטקסט ועד להסקה . פעילות 5 הפעילות מטרימה את הנושא הלשוני של היחידה , סיומות שמות עצם ברבים וברבות , ומדגימה את סיומות שמות עצם ממין זכר : סיומת מובהקת ( ילדים , בלונים , ציורים ) וסיומת חריגה ( קירות , חלונות ) . אוצר מילים הטקסט " חיים משותפים" בקטע מופיעה המילה " שכנים " . כדאי להצביע על הקשר בין מילה זו למילה " שכונה " , שנלמדה ביחידה הראשונה בפרק זה . המילים " עיר " ו " קיר " מקבלות סיומות חריגות ברבים : המילה " קיר " מקבלת סיומת X ות ברבים ( קירות לבנים ) , ואילו המילה " עיר " היא שם עצם ממין נקבה שמקבל סיומת X ים" ברבות ( ערים גדולות ) . בעקבות אוצר המילים הנלמד ניתן לערוך שיחה על המקום שבו אנו חיים , למשל : "האם אנחנו גרים במקום קטן או בעיר ? " / " האם אנחנו מכירים את השכנים שלנו ? איפה אנחנו נפגשים עם חברים ? " וכו ' . הצירוף " חיים משותפים " מתורגם לצורך ההבנה של הטקסט , אבל אינו חיוני לאוצר המילים הפעיל של התלמידים בשלב זה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר