עמוד:71

זמן משחק , דיבור ועוד התלמידים מתחלקים לזוגות ושואלים זה את זה " על מה את / ה לומד / ת ? " , איפה את / ה לומד / ת ? " ו " ממי את / ה לומד / ת ? " באמצעות " שעון פגישות " ( פירוט על הפעלה זו ניתן למצוא בנספח " עוד הצעות להפעלות " שבסוף המדריך ) . לאחר מכן מבקשים מכמה תלמידים לשתף את הכיתה ולספר מה הם שמעו מחבריהם על מה שהם לומדים , איפה וממי . כך מתקבלת בכיתה תמונה רחבה מאוד של אפשרויות למידה של התלמידים גם מחוץ לתחומי בית הספר . כפעילות מרחיבה מבקשים מהתלמידים לספר את מי הם מלמדים ומה הם מלמדים ( בתבנית " אני מלמד / ת את . "( ניתן לקיים זאת כפעילות בזוגות או במליאה . פעילויות - 6 - 5 התלמידים כותבים על עצמם בתוך תבניות תחביריות נתונות לאור השיחות והתרגילים בפעילויות הקודמות . מומלץ להדגים ולתרגל בעל - פה במליאה לפני הכתיבה . הכוונה היא שיכתבו על למידה שמתקיימת בעיקר מחוץ לבית הספר או מחוץ לשעות ההוראה הפורמלית של בית הספר .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר