עמוד:55

יחידה – 1 יום בבית הספר מטרות היחידה היבט תוכני - ערכי היחידה מציגה מצבים מוכרים הקשורים לחיי בית הספר : תלמידים חדשים , בקשת עזרה בלימודים ושיחות בין חברים . המפגש עם אותם המצבים מאפשר לתלמידים להזדהות עם רגשות הדמויות המוצגות בדיאלוגים . הסיפור בהמשכים מציג מצב של מעבר לבית ספר חדש , על הקשיים שבו לצד התקוות וההתרגשות מהשינוי . היבט אורייני סוגות : היחידה מכילה את שני החלקים הראשונים של הסיפור בהמשכים שבפרק ( " ההתחלה החדשה של ליאן " ) ודיאלוגים קצרים בהקשרים שונים מחיי בית הספר , שמאפשרים לתרגל את מיומנויות הקריאה וההאזנה . הנושאים הלשוניים : חזרה על התבנית " אוהב / רוצה / יכול + שם פועל " שנלמדה בכיתה ג ותרגולה ; מילות שאלה – היחידה מעלה את המודעות למילות שאלה , לסימני שאלה ולאינטונציה שבה משפטים נאמרים . היחידה כוללת חזרה על מילות שאלה מוכרות , כמו : מי , מה , איפה ולמה , ומקנה מילות שאלה נוספות : איזה , מתי וכמה . תרגול נוסף של נושאים שנלמדו בספר ג , למשל : צירוף שמות פועל לפעלים אוהב / רוצה / יכול ניתן למצוא בחלק " עוד תרגילים ... " בספר הלימוד בתרגיל 5 בעמוד . 178

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר