עמוד:62

פעילות - 10 התלמידים מאזינים לשיחה בין דנה לרומי . אפשר להציג את השיחה בתפקידים כפי שהיא נאמרה במקור או בשינוי גוף ( תמיר במקום דנה , עדי במקום רומי ) . לנוחותכם , להלן מלל השיחה : דנה : הי , רומי , מה את עושה ? רומי : א ֲני לומדת למבחן באנגלית . דנה : זה מבחן קשה ? רומי : קצת ... דנה , אולי את רוצה לע ֲזור לי ? דנה : בטח ! פעילות - 11 מומלץ לתת לתלמידים להאזין כמה פעמים לשיחה לפני שהם עונים על השאלות . השאלות שבאות בעקבות ההאזנה מתרגלות את הבנת הנשמע ומסייעות לתלמידים בארגון המידע המופיע בשיחה . זמן משחק , דיבור ועוד הצעות לשיחה ומשחקים לתרגול מילות השאלה אפשר לקיים שיחה על מערכת השעות של הכיתה , למשל : " איזה שיעור יש ביום חמישי בשעה / " ? 8 : 00 " מתי יש שיעור חשבון / באנגלית / בספורט ? " / " כמה שיעורי עברית יש בשבוע ? " לאחר מכן ניתן לבקש מהתלמידים לעבוד בזוגות , כך שתלמיד אחד ישאל את חברו שאלות על סדר היום שלו , והתלמיד השני יענה , למשל : " מתי אתה בא לבית הספר בבוקר ? " לאחר מכן מתחלפים בתפקידים . פעילות בקבוצות : כל קבוצה מקבלת כמה פתקים . על כמה מהם כתובות שאלות , ועל כמה מהם כתובות תשובות לשאלות הללו . כל אחד מהתלמידים בקבוצה מקריא בקול את הפתק שלו , והתלמידים מתאימים בין השאלות לתשובות , לדוגמה : " מי הולך לחוג כדורסל ? " – " יוסף , עדי , ואני . " / " מתי ההפסקה ? " – " בשעה " . 10 : 00

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר