עמוד:60

פעילות - 6 סעיף א – חשוב שהתלמידים יקפידו על קריאה נכונה וישימו לב לסימני פיסוק ולאינטונציה . סעיף ב – בקריאה החוזרת התלמידים יכולים לשנות פרטים שונים בשיחות , למשל : את שם המשחק , את מספר התרגיל או את שמות המשתתפים . כדאי לעודד את התלמידים לשנות את שמות הגוף בשיחות מזכר לנקבה ולהפך . באופן זה הם יצטרכו לשנות גם את נטיית הפעלים ומילות היחס , למשל : " אני לא מבינה את תרגיל ... " , " אני יכול לעזור לך " וכו ' . לאחר הפעילות אפשר לבקש מכמה זוגות להציג בפני הכיתה את השיחה שלהם . אוצר מילים מילת השאלה " איזה " מופיעה בשיחה " בשיעור חשבון " . מילת שאלה זו היא אחת משלוש מילות שאלה חדשות שמוקנות ומתורגלות בעמוד : 41 " איזה " / " מתי " / " כמה " . אפשר להקדים את העיסוק במילות השאלה החדשות לקריאת השיחות . לצורך הקנייה ותרגול מילות השאלה מומלץ לקיים פעילות מרוכזת בנושא ואף להקדיש לכך שיעור שלם . הערה למורה בנוגע למילת השאלה " איזה " : בעברית תקינה יש להקפיד על התאמת מילת שאלה זו למינו של שם העצם ולמספרו : " איזה " - לשם עצם בזכר , " איזו " – לשם עצם בנקבה , " אילו " – לשם עצם ברבים . עם זאת בשלב זה של רכישת השפה אין צורך לדרוש מהתלמידים להתאים את מילת השאלה " איזה " למין של שם העצם בשיח הדבור . די לנו בכך שיכירו את המשמעות וישתמשו במילה בהקשר המתאים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר