עמוד:48

פעילות - 4 התלמידים משלימים את המילים החסרות בשיחת מסרונים משפחתית . השיחה מדגימה את השימוש הרווח באמוג ' ים . המילים להשלמה מוכרות משנים קודמות , אך רצוי לבדוק שהתלמידים אכן מכירים את משמעותן . לאחר השלמת השיחה אפשר לבקש מהתלמידים לענות על השאלה של תמיר , " למה אבא כועס ? " . אפשר גם להמחיז בכיתה את השיחה לפי חלוקת תפקידים ולהקפיד על קריאה באינטונציה מתאימה . זמן משחק , דיבור ועוד תרגול והקניית מילות רגש כדי לתרגל את שמות הרגשות אפשר לבקש מכמה תלמידים לעשות פרצוף ולבקש משאר התלמידים לומר מהו הרגש המתאים . אפשר גם לבקש מכל התלמידים לעשות יחד פרצוף על פי הנחיית המורה ( פרצוף שמח , פרצוף עצוב וכדומה ) . אפשר לתרגל הטיות של המילים לזכר , לנקבה , ליחיד ולרבים בעזרת מסירת כדור : המורה זורק כדור רך לאחד התלמידים ואומר שם של רגש בזכר ( למשל , עצוב ) , והתלמיד זורק את הכדור בחזרה למורה ואומר את שם הרגש בנקבה ( עצובה ) . אפשר להדפיס לתלמידים דף של אמוג ' ים או להקרין את אלה על הלוח ולעשות סבב בכיתה של השאלה " איך את / ה מרגיש / ה היום ? " . התלמידים יצביעו על אמוג ' י ויתארו בקצרה איך הם מרגישים , למשל : " אני עצוב , כי כואבת לי הבטן " ; " אני שמחה , כי סבתא באה היום " . חשוב לשבץ את המילים במשפטים קצרים ( " אני כועס על אחי הקטן " , " אני מפחדת מנחש " וכדומה ) . לאחר שתלמיד מתאר את הרגשתו במשפט , ניתן לבקש משאר התלמידים להמיר את המשפט מיחיד לרבים : " אני מפחדת מנחש – אנחנו מפחדות מנחש " וכדומה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר