עמוד:36

יחידה – 2 שפות אחיות מטרות היחידה היבט תוכני - ערכי להעלות את המודעות של התלמידים לקרבה בין הלשון הערבית ללשון העברית באופן חווייתי ומעניין . היבט אורייני סוגות : היחידה נפתחת בקטע מידע קצר העוסק בעובדה כי עברית וערבית הן שפות אחיות . כמו כן היחידה כוללת עלילון ( קומיקס ) שעוסק בדמיון בין מילים בעברית , בערבית ובאנגלית . הנושאים הלשוניים : "מילים אחיות " , זיהוי שמות עצם בזכר ובנקבה והתאמת שם תואר לשם עצם לפי המין . היחידה מתייחסת לכך שיש מילים שבעברית נחשבות זכר ובערבית נחשבות נקבה ( למשל : שולחן ) . תרגול נוסף של נושאים שנלמדו בספר ג , למשל : חזרה על התבנית " יש לי / אין לי " , ניתן למצוא בחלק " עוד תרגילים ... " : בספר הלימוד בתרגילים 4 - 3 בעמוד . 170 הערות והצעות להוראת היחידה לפני שמתחילים לקרוא ולעבוד בספר , מומלץ להקרין בכיתה את הביצוע של השיר " מילים דומות בשתי שפות " מתוך התוכנית " רחוב סומסום " , שעוסק בנושא היחידה : אפשר לשוחח על נושא השיר , ואפשר גם ללמד את המילים ( רצוי לחלק לתלמידים דף עם מילות השיר שיודבק במחברת ) ולשיר אותו בפתיחה או בסיום של כל שיעור בפרק הראשון . תמונת " זום - אין " – מבקשים מהתלמידים לתאר מה הם רואים בתמונה תוך שימוש במילים החדשות , למשל : " המילה ' שלום ' דומה למילה ' סלאם '" , או " המילה ' שלום ' בעברית היא כמו המילה ' סלאם' בערבית " . התלמידים יכולים לחפש את המיקום של תמונת ה " זום - אין " בתמונה הפותחת את הפרק .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר