עמוד:34

פעילות - 13 לאחר שהתלמידים השלימו את המשפטים בבועות הדיבור , כדאי לקיים פעילות בזוגות לצורך תרגול השימוש במילות היחס וחזרה על מילות השאלה " מי " ו " איפה " . התלמיד הראשון יציג שאלה על אחת מהדמויות , והתלמיד השני יענה על סמך האיור , לדוגמה : " מי גר בלקייה ? – חסן גר בלקייה " / " איפה נור גרה ? – נור גרה בטמרה " / " מי מלוד ? - עדי מלוד " . התלמידים צריכים להתאים את נטיית הפועל " גר " למין הדמות . לאחר מכן מתחלפים בתפקידים . תרגול נוסף של מילות היחס " ב " , " ל " , " מ " ניתן למצוא בחלק " עוד תרגילים ... " בספר הלימוד בתרגיל 4 בעמוד . 168 פינת הלשון מילות היחס " ב " , " מ " – הנושא הלשוני ביחידה הוא מילות היחס " ב " , " מ " בהקשר של מקום : גר ב ... בא מ .... כדי לתרגל את השימוש במילות היחס הללו ניתן לקיים סבב בכיתה , שבו המורים אומרים בכל פעם שם של מקום בארץ , והתלמידים יוצרים משפט תוך שימוש במילת היחס המתאימה , לדוגמה : המורים אומרים " חיפה " , והתלמיד או התלמידה הראשונים בסבב עונים : " אני גר / ה בחיפה " , המורים פונים לתלמיד הבא ואומרים " רמלה " , והתלמיד או התלמידה עונים : " אני גר / ה ברמלה " , וכך הלאה : " באר שבע" – " אני גר / ה בבאר שבע " . בצורה דומה ניתן לתרגל את מילת היחס " מ " : המורים אומרים שם של ארץ , והתלמידים יוצרים משפטים , לדוגמה : " יפן " – " אני מיפן " , " בריטניה " – " אני מבריטניה " . הערה למורה : כאשר שם המקום מתחיל באות גרונית , מילת היחס " מ " מנוקדת בצרה ( מ ) , לדוגמה : אני מאילת , מעכו , מחדרה , מרהט וכו ' . בשלב הזה התלמידים לומדים להשתמש במילת היחס " מ " , בלבד ואין להתעכב על ההגייה של " מ " .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר