עמוד:23

פרק : 4 העולם שלנו תמונה פותחת יחידה : 1 איפה החתול ? יחידה : 2 שומרים על בעלי החיים יחידה : 3 לומדים בטבע גישה רב - לשונית ילדים מלמדים זה את זה עברית וערבית ( עמ ' 126 ) שלטי אזהרה על בעלי חיים חוצים בעברית , בערבית ובאנגלית , תוך הפניית תשומת הלב למגוון הלשוני ותשאול עליו ( עמ ' 140 ) חולצה עם כיתוב באנגלית ) FOREST SCHOOL ( הצפה של השפה והבנת השפה הקבלה בין המילה " עתיד " ומקבילתה בערבית הבאה לידי ביטוי בשם בית הספר " אלמוסתקבל " ( עמ ' 154 ) פדגוגיה מוטת עתיד נושא היחידה : דאגה לבעלי חיים ואחריות כלפיהם טכנולוגיות תקשורת חדשות : תקשורת באמצעות מסרונים וקבוצות שימוש במדיה חברתית ( המאפשרת שיתופיות ) כדי לפתור בעיות ולהציע יוזמה ומעורבות ( כדי למצוא את החתול ) מודעות מגדרית – בנות בחוג ג ' ודו ( עמ ' 122 ) נושא היחידה : מודעות אקולוגית , אחריות גלובלית – מידע על הסכנה הסביבתית בבלוני הליום , פתרונות למניעת פגיעות בבעלי חיים הזמנה למעורבות ולאחריות אישית בנושאים אקולוגיים ( משימות תיקון עולם ) – בקטעי המידע ביחידה יש הקפדה על השאלה " מה אנחנו יכולים לעשות " ( עמ ' 138 - 136 ) עידוד חשיבה מקורית וביקורתית בהזמנה להבעת דעה מנומקת בנושא בלוני הליום ( עמ ' 137 ) מיקום נושאים אקולוגיים בהקשר גלובלי רחב – שילוט כבישים ומעברים בטוחים לבעלי חיים במקומות שונים בעולם ( עמ ' 142 - 140 ) נושא היחידה : מגוון תרבותי ואקולוגי על פני הגלובוס , המובא באמצעות הצגתם של שלושה בתי ספר ממקומות שונים בעולם ערכים של חשיבה ביקורתית , למידה עצמאית , פעילות חקר וסגנונות למידה מגוונים מועלים באמצעות הצגת בתי הספר חשיבה גלובלית – התמודדות עם בעיות אקלים – שכונת מקוקו שבעיר לגוס בניגריה ( עמ ' 158 - 156 ) השוואה בין בתי ספר על פני הגלובוס ( עמ ' : ( 159 בתי הספר השונים המוצגים ביחידה מייצגים תפיסות חינוכיות ואורייניות המשותפות למקומות שונים בעולם , ויוצרות בסיס ללמידה משותפת על פני הגלובוס עידוד מקוריות , חשיבה " מחוץ לקופסה " והצעת פתרונות יצירתיים : בית ספר צף הוא פתרון לא שגרתי לבעיה אקולוגית וחברתית ערכים של שיתופיות ויזמות בהתגייסות התושבים של מקוקו לבניית בית ספר חדש

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר