עמוד:20

גישה רב - לשונית ופדגוגיה מוטת עתיד פרק : 1 לומדים שפות תמונה פותחת יחידה : 1 השפות שלנו יחידה : 2 שפות אחיות יחידה : 3 שפה של ציורים גישה רב - לשונית המרחב המצויר הוא מרחב רב - לשוני : שלטים , כיתובים וכדומה בעברית ובערבית נושא היחידה : לימוד שפה שנייה ( עברית או ערבית ) , על ההנאה והקשיים שבכך השיר " אורחים לקיץ " מאת נעמי שמר מבליט את הממד התקשורתי המהנה שבהיכרות עם שפות נוספות ( עמ ' 12 ) נושא היחידה : עברית וערבית שפות אחיות . יש עיסוק במילים דומות הדמיון הלשוני כמקרב תרבותית : בסיס להזדהות ומושך להיכרות עם האחר שתילת העברית והערבית בתוך הקשר לשוני רחב יותר – גם האנגלית היא חלק משפת היום - יום שלנו , ויש אפילו מילים בעלות מצלול דומה בערבית - אנגלית - עברית ( עמ ' 21 - 20 ) יצירת זיקה הדדית בין השפות ופיתוח המיומנויות הנדרשות למעבר גמיש ביניהן על ידי הצבעה על שוני בין ערבית לעברית ( העובדה כי יש מילים שנחשבות בעברית כזכר ובערבית כנקבה ) הנושא : אמוג ' ים והשאלה אם אפשר להגדיר אותם כשפה הצבעה על דמיון והקבלות בין מבנים לשוניים בעברית ובערבית כדי להעמיק ולבסס את ההבנה ( " לדעתי " , עמ ' 31 ) מפגשים בין דוברי עברית וערבית בשיחת מסרונים ( עמ ' 30 ) פדגוגיה מוטת עתיד טכנולוגיות תקשורת חדשות : אמוג 'ים השיר " אורחים לקיץ " מציף את הפוטנציאל שבהיכרות עם אנשים ממקומות שונים ומתרבויות שונות הביטוי " ילדי כל העולם " , המופיע בשיר , מקדם ערכים של שיתופיות ושל תקשורת על - מקומית טכנולוגיות תקשורת חדשות : מחשבים וטלפונים ניידים נוכחים כרכיב מובן מאליו במרקם החיים היומיומי , הן בפעילויות השונות והן באיורים התפתחויות של טכנולוגיות תקשורת חדשות והשפעתן על התרבות , על השיתופיות ועל מעבר המידע רשתות תקשורת על - מקומיות : שימוש באפליקציית מסרונים , כמו ווטסאפ ( עמ ' 30 - 28 ) גישור על פערי שפה ותרבות , עידוד היכולת להעברת מידע ויצירת חוויה משותפת - בשיחת האמוג ' ים בין חלא ותמר ( עמ ' 30 ) עידוד חשיבה ביקורתית ומקורית בהזמנה לדיון מנומק בשאלה אם אמוג ' ים הם שפה ( עמ ' 31 )

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר