עמוד:29

ג מקביליות יובל עם המורה . 1 עבדו בזוגות : הוציאו את סרגלי המקבילים המצורפים לחוברת האביזרים והניחו אותם על השולחן . בחרו בכל פעם שני סרגלים ( צהוב וכחול או שניים באותו צבע ) והניחו אותם זה על זה . התבוננו בחלק המשותף לשני הסרגלים . איזה מצולע אתם רואים ? קיבלתי מחומש ! איך קוראים למצולע שקיבלתי ? גיא א . תארו את המחומש שקיבל גיא . האם יש בו צלעות סמוכות שוות באורכן ? צלעות נגדיות שוות באורכן ? צלעות מקבילות ? זוויות ישרות ? ב . מה סוג המרובע שקיבלה יובל ? ג . נסו ליצור מצולעים שונים בעזרת הסרגלים . אילו סוגי מצולעים קיבלתם ? ד . מה המצולע בעל מספר הצלעות הרב ביותר שאפשר לקבל בשיטה הזאת ? ה . נסו ליצור מרובעים שונים . אילו סוגי מרובעים קיבלתם ? ו . האם הצלחתם ליצור מרובע שאינו שייך לשום סוג של מרובעים ( " מרובע חסר שם " )?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר