עמוד:24

למשימה הזאת יש כמה מטרות : לזהות את הפעולות שעושה החבר שלי , להתרכז בתנועות שלו , ולהגיב בהתאם . זה הבסיס לאמפתיה . ניתן לתת לתלמידים דוגמאות לתנועות אפשריות . לאחר מכן שיבחרו על דעת עצמם את התנועות . הקפידו שהתלמידים יחליפו בן זוג לאחר כ - 3 דקות . דוגמאות : הרימו את יד ימין . הורידו אותה . הרימו את שתי הידיים . הורידו אותן . חייכו . הוציאו לשון . עמדו על רגל אחת . עשו תנועת " גל " עם היד . קודו קידה . שאלות לדיון במליאה : א . האם קשה להיות מראה של מישהו אחר ? ב . איך הרגשתם במהלך המשחק ? ג . מה אהבתם יותר – לחקות את החברים שלכם או שהם יחקו אתכם ? מדוע ? הסבירו לתלמידים : התחשבות היא , בין היתר , ראיית האחרים והבנה של רגשותיהם ושל צורכיהם . כשאתה מחקה מישהו בדיוק , בלי " להכניס " את עצמך , את הדעות שלך ואת התוספות שלך , אתה באמת מקשיב לו , רואה אותו ומתחשב בו . זה לא קל אבל מאוד מאוד חשוב . ככל שמתרגלים זאת יותר , כך משתפרים בהקשבה ובהתחשבות . זאת המטרה של הפעילויות שלנו . פעילות הרחבה : מפרגנים לעצמנו ולאחרים הסבירו : אחד הצרכים החשובים של בני האדם הוא שיראו אותם , שישימו לב אליהם . עכשיו נשחק משחק שעונה על הצורך הזה . העבירו בין התלמידים לב גדול ( או חפץ אחר ) שמסמל ידידות ואכפתיות . כל תלמיד או תלמידה שמחזיקים בלב יציינו תכונה אחת שהם מחבבים אצל מישהו או מישהי שנמצאים בחדר . למשל : " אני אוהב / ת שחבר / ה שלי עוזר / ת לי לפתור בעיות . " לאחר מכן יעבירו את הלב לאותו הילד . סיכום : כשרוצים להיות אכפתיים ולהתחשב , צריך לשים לב מה החבר שלך רוצה . צריך להכיר אותו , לדעת מה הוא אוהב . מה מפריע לו , מה מרגיז אותו . ככה נבין מה אפשר לעשות כדי שלחברים שלנו יהיה טוב , ונדע מה החברים עושים בשבילנו כדי שיהיה לנו טוב . טיפ למורה : הפעילות הזו אמורה להיות פעילות כיף ולהשרות אווירה נעימה . מומלץ לבצע אותה לאחר הזזת כל השולחנות והכיסאות הצידה . אפשר להציע לתלמידים להוריד נעליים כדי לייצר תחושה של בית ומשפחתיות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר