עמוד:22

סיכום : דיברנו היום על פעולות מתחשבות ופעולות לא מתחשבות שילדים עושים בכיתה . ראינו בכרטיסיות שפעולות לא מתחשבות יכולות לפגוע ולהעליב ילדים אחרים , ואילו פעולות מתחשבות יוצרות בכיתה אווירה נעימה ושמחה . פעולות מתחשבות נעימות גם למי שעושה את הפעולה , הוא מרגיש חבר טוב ומתחשב , ומרוויח הרגשה טובה והערכה . במפגשים הבאים נדבר על איך אנחנו יכולים להפוך את הכיתה שלנו לנעימה יותר ומתחשבת יותר . הרחבה : ( נספח 5 ) מחלקים לכל ילד דף " זיהוי פעולות של התחשבות " , שבו מקום לסמן V בכל מקום שבו מתוארת פעולה של התחשבות בכיתה . אמרו לתלמידים שעד המפגש הבא , המשימה שלהם היא לזהות פעולות של התחשבות ביום - יום בכיתה ולזכור אותן . כשניפגש בפעם הבאה הם יוכלו לשתף בפעולות המתחשבות שהם עשו ושהם ראו את החברים עושים במשך השבוע . הסבירו לתלמידים שככה נוכל ללמוד אילו פעולות מתחשבות הם כבר יודעים לעשות , ולעשות עוד ועוד מהן לטובת כולם . טיפים למורה : . 1 חשוב לעזור לתלמידים להבין מהן פעולות מתחשבות . יש להדגיש שהתחשבות באחר היא לא בהכרח ויתור על רצונותיי . התחשבות היא ראייה גם של צורכי האחר , וחתירה לכך שלא רק לי יהיה טוב אלא גם לאחרים סביבי . ככה אני שמח ומרוצה וגם החברים שלי שמחים ומרוצים . אם אני עושה רק מה שאני רוצה ולא מתחשב בחברים , אז אני שמח רק לרגע , החברים נפגעים ובסוף גם אני נפגע , כי כשהחברים שלי עצובים , כועסים או נעלבים זה פוגע גם בי . . 2 מומלץ להגיע למפגש אחרי חשיבה שלכם לגבי פעולות של התחשבות שהייתם רוצים לראות בכיתה , ולתת לתלמידים דוגמאות לכך במקומות הרלוונטיים במהלך המפגש .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר