עמוד:20

בקשו מהתלמידים לעשות את הפרצוף הכי הכי כועס שלהם . עכשיו את הפרצוף הכי רגוע . עכשיו קצת כועס . וקצת יותר . וקצת יותר . ועכשיו שוב הכי הכי כועס . ועכשיו פחות . ופחות . ופחות . ועכשיו הכי רגוע . ועוצרים ... בקשו מהתלמידים לחזור למקומם . סיכום : סכמו ואמרו : כמו שראיתם , אנחנו יכולים להחליט כמה כוח אנחנו מפעילים ובאיזה קצב אנחנו עושים כל פעולה . גם רגשות כמו כעס אנחנו יכולים להגביר ולהנמיך . הסבירו לתלמידים שכעס הוא רגש הגיוני במצבים שונים ולעתים אפילו נדרש . אנחנו לא יכולים ולא רוצים להיפטר כליל מן הכעס , אלא רוצים לדעת איך להוריד את העוצמה שלו כדי שהוא לא יוביל להתנהגויות בעייתיות . אפשר גם לומר שכמו שמנמיכים את עוצמת הקול בטלוויזיה באמצעות שלט , כך גם אפשר לנסות להנמיך את עוצמת הכעס . טיפ למורה : מומלץ לדבר על הכעס ' בגוף שלישי ' , הוא חלק מהם אבל הוא ' לא הם ' . הם לא הכעס . שאלו את התלמידים : מה אתם עושים כדי להנמיך את עוצמת הכעס ? ( תשובות אפשריות : מדברים עם אימא / אבא , רואים טלוויזיה , מקשיבים למוזיקה , נושמים עמוק , קוראים ספר ועוד ... ) חשוב לומר לתלמידים שלפעמים הכעס יתפוס אותנו במקומות שלא נוכל לעשות אף אחד מהדברים המוצעים , כמו למשל בכיתה , במהלך שיעור וכדומה . מה עושים במקרים כאלה ? עושים סיבוב בחוץ עם עצמנו או שניגשים למישהו שאנחנו סומכים עליו ויכול להיות פנוי בשבילנו . סיכום : אמרו לתלמידים כי היום עסקתם בנושא הכעס ובדרכים לרסן אותו . תרגלנו וחשבנו על דרכים להנמיך את עוצמת הכעס שלנו . חשוב לזכור שמשתפרים באמצעות תרגול . בכל פעם שאנחנו מצליחים לשלוט בכעס ולכוון אותו אפילו קצת , זה ניצחון שיעזור לנו בפעם הבאה להצליח עוד יותר ! במהלך המפגש גם העלינו רעיונות שונים לדרכי הירגעות , דברים שיכולים לעזור לנו להירגע כבשעת כעס . אמרו לתלמידים שהם מוזמנים להשתמש בשיטות האלו בהמשך ולשתף במה שעזר להם . טיפ למורה : השתמשו בחשיפה אישית . שתפו את התלמידים במקרה שבו אתם כעסתם מאוד , והשתמשתם בשיטה כלשהי שעזרה לכם להירגע . כך יוכלו התלמידים להבין שרגשות כאלה הם לגיטימיים ועולים אצל כולם , והנקודה החשובה היא איך נרגעים ולא פוגעים בעצמנו ובאחרים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר