עמוד:15

פעילות 3 איך אפשר לתקן את הלב ? מטרות : פיתוח אמפתיה כלפי האחר . זיהוי התנהגויות אמפטיות בכיתה . משך הפעילות : 45 דקות ציוד וחומרים : הסיפור " איך אפשר לתקן את הלב " , נייר - דבק , לבבות נייר מהלך הפעילות : פתיחה : מה שלומכם היום ? כל ילד מקבל פתק ורושם מספר בין 1 ל - 10 המשקף את איך שהוא מרגיש ( - 1 מרגיש גרוע , - 10 מרגיש נפלא , מעולה ) בסבב כל ילד שמעוניין משתף מה כתב ומסביר מדוע רשם את המספר שרשם . הקראת הסיפור " איך אפשר לתקן את הלב" מחלקים לתלמידים לבבות ומבקשים מהם להקשיב לסיפור שמספרת המורה . מספרים לתלמידים שהסיפור מתאר ילד בשם שי ומה שקורה לו במשך יום אחד . מבקשים מהם להקשיב טוב , ובכל פעם שהם חושבים שקרה לשי משהו שפגע , העליב , הכעיס או העציב אותו , עליהם לקרוע חתיכה מהלב . מקריאים לתלמידים את הסיפור הבא : שי קם בבוקר יום ראשון והרגיש קצת עצוב . סוף השבוע היה כל כך מהנה והוא התקשה להשלים עם העובדה שהוא נגמר .. בחוסר חשק הוא התחיל להתארגן לבית הספר ואז נכנסה לחדר אחותו יעל וצעקה עליו : " אתה כזה איטי ומעצבן ! בגללך אני אאחר שוב לבית הספר ! " . שי שתק ולא אמר כלום . הוא סיים להתארגן ויצא עם יעל מהבית . בדרך לבית הספר הוא הוציא את בקבוק המים שלו כדי לשתות ובטעות שפך על עצמו מים . יעל וכמה ילדים נוספים שעברו שם צחקו . כתם המים לא היה גדול כל כך , אבל הרטיבות הציקה לו . כשהגיע לכיתה ניגש והתיישב במקומו . השיעור החל והמורה ביקשה להעתיק מן הלוח מספר משפטים . שי גילה שאין לו בקלמר אף לא עפרון אחד . הוא ניסה לבקש מאחד הילדים בקרבתו אך אף ילד לא התייחס לבקשתו . המורה ראתה שהוא לא מעתיק וגערה בו : " מה יהיה איתך שי ? תמיד חסר לך ציוד ! אני חייבת לדבר עם ההורים שלך עוד השבוע " . בהפסקה יצא שי לחצר וראה ילדים מהכיתה בדרך למגרש הכדורסל . " אפשר לשחק אתכם ? " שאל שי . נראה לך שאתה יכול לשחק ? אתה בקושי יודע תפוס כדור ! " אמר אחד הילדים והאחרים צחקו . שי ישב על ספסל וחיכה שההפסקה תיגמר ..

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר