עמוד:14

להיערך לגירוי שמעורר אותו רגש שוב ושוב , ולדאוג שבפעם הבאה נהיה מוכנים אליו טוב יותר – פחות נכעס ופחות ניעלב מאותו המצב . קריאה מומלצת להרחבה : המאמר של חלי ברק שטיין ' כשהילד מתפרץ אל תשאל למה אלא איך אפשר לעזור ' . סיכום : ראינו היום שכל אחד מאיתנו מרגיש רגשות קצת אחרת - גם בלב וגם בגוף . רגש הוא דבר אישי מאוד , ואף שלכולנו אותם רגשות בסיסיים , אנחנו מרגישים ומבטאים אותם קצת אחרת . בהמשך אנחנו נלמד איך אפשר לבטא רגשות שונים כך שיבינו אותנו ואפילו יוכלו לעזור לנו אם נרצה . טיפ למורה : מצאו הזדמנויות להבהיר לתלמידים שכל רגש שלהם הוא ראוי וקביל . אם תלמידים מביעים בדיון רגש , חשוב לעצור ולשאול מהו הרגש ומה עורר אותו ( למשל , משהו שאמרו להם , משהו שהם חשבו ) . כדאי לשאול אותם אם לדעתם אחרים היו מרגישים במצב זה רגש דומה או רגש אחר - לא לצורך שיפוט או ביקורת , אלא לצורך התרגול של מטרת הפעילות : זיהוי מצבים ורגשות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר