עמוד:12

פעילות 2 מה הם מרגישים ? מטרות : ביסוס ההיכרות עם רגשות שונים ( המשך שיעור קודם ) היכרות עם דרכי הבעה שונות ותגובות מותאמות לרגשות של אחרים זיהוי רגשות של אחרים משך הפעילות : 45 דקות ציוד וחומרים : גלגל הרגשות מהשיעור הקודם , מדבקות עגולות בצבעים שונים , קלפי מצבים ( נספח 3 ) מהלך הפעילות : פתיחה : איך אנו מרגישים הבוקר ? תלייה מחודשת / ציור מחודש של גלגל הרגשות וחזרה על הרגשות . כל תלמיד מקבל פתק עם שמו , ועליו להדביק אותו בסמוך לרגש שהוא מרגיש באותו רגע או שהרגיש בבוקר . לפני תחילת הפעילות הסבירו לתלמידים : יש קשר בין הרגשות שלנו לגוף שלנו . אנחנו מרגישים דברים בגוף , הגוף " מדבר " את הרגשות בתחושות שלו . למשל , לפעמים כשנורא כועסים מרגישים שקשה לנשום , ולפעמים כשמאוד מפחדים הבטן כואבת ... הקריאו לתלמידים את השיר הבא : ביום הראשון ללימודים / רוני גבריאלי ביום הראשון לפני הלימודים הרגשתי פתאום דברים משונים . הבטן כאבה , הגרון הציק אפילו הבדיחות של אבא לא הצליחו להצחיק . נזכרתי פתאום שביום ההולדת של ענבר היא רעדה וגם היה לה רגע חם ורגע קר . ובעצם , אולי יש פה קשר למה שמרגישים כש " לא הכול בסדר " . כי כשאני עייף , כועס או סתם בלי מצברוח אני לפעמים מרגיש בבטן קצת נפוח . כואב לי הראש , יש לי לחץ בעיניים וקרה גם פעם שכאבו לי האוזניים ... שאלו : האם אתם מכירים את מה שמתואר בשיר ? מצב שבו התרגשות או פחד מורגשים גם בגוף ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר