עמוד:11

הרחבה : במהלך השבוע – מומלץ בכל בוקר לפתוח את השעה הראשונה בסבב ולשאול את התלמידים – איך אתם מרגישים ? אפשר להכין בריסטול של כל סוגי הרגשות או להדפיס פרצופי רגשות ולאפשר לתלמידים לשתף בכיתה . אפשר גם לעשות זאת בדרכים יצירתיות . לדוגמה : לרשום מספר מ - 1 עד – 1 ) 10 מצב רוח לא טוב בכלל , – 10 מצב רוח מצוין ) , ולבקש מהילדים להסתדר בשורה לפי המספרים , ולאחר מכן לבקש מהם שישתפו . כל ילד יספר לחבר מה הוא מרגיש , ולאחר מכן החבר ישתף בכיתה לפי מה שסופר לו . ( הפעילות עוזרת גם ליצור חיבור בין התלמידים . ) טיפים למורה : . 1 כל רגש הוא לגיטימי . חשוב לומר זאת במפורש ולהתייחס באופן שווה לכל רגש שעולה מהתלמידים . אם עולה משהו כגון עצב רב או תסכול גדול או כל רגש אחר שמעורר שאלות , מומלץ לקחת את הילד לשיחה אישית בסיום השיעור ולברר איתו במה מדובר . . 2 חשוב לעזור לילדים להביע את הרגשות שלהם . יש ילדים שזה יבוא להם בקלות ויש ילדים שיתקשו בכך . זה בסדר , כל ילד והקצב שלו . חשוב רק לשים לב שגם הילדים המתקשים מצליחים להביע את הרגשות שלהם , ולו במילה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר