עמוד:91

בשורה . למשל , בלוח של 4 ובלוח של , 10 המספרים הזוגיים נמצאים בטורים נפרדים מהמספרים האי - זוגיים , ובלוחות של 3 ושל 5 לא . שימו לב ש - 4 ו - 10 הם מספרים זוגיים , ואילו 3 ו - 5 הם מספרים אי - זוגיים . אפשר לנסות לנחש איך יתפזרו המספרים הזוגיים והאי - זוגיים בלוחות שבהם 7 ו - 8 מספרים בשורה . הפעילויות הבאות מדורגות באופן דומה לדיון : בפעילויות בעמודים 32 ו - 55 התלמידים משלימים מספרים באוהלים . בשתי הפעילויות אפשר למנות את האוהלים אחד - אחד , ואין הכרח להסתמך על הכללות . הפעילויות האלה נועדו לחזק את ההיכרות עם הלוח ולאפשר לתלמידים שהיו פעילים פחות בדיון לגלות חוקיות בעצמם . האוהלים שצריך להשלים את המספרים שלהם מסודרים באופן המבליט את החוקיות . גם בפעילויות בעמודים 80 , 70 ו - 123 אפשר למנות את האוהלים אחד - אחד כדי למצוא את האוהלים של המטיילים , אבל שימוש בחוקיות הופך את המשימה לקלה ומעניינת יותר . מושית הבלשית בשמורת הטבע בהרים המיוערים האוהלים מסודרים בשורות של חמישה אוהלים . בחושך אי אפשר לראות את מספרי האוהלים . מצאו את האוהלים של המטיילים וכתבו את מספריהם במקומות המתאימים . אני באוהל מספר . 112 אני באוהל מספר . 102 אני באוהל מספר . 120 ( הפעילות מעמוד 123 )

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר