עמוד:86

ד . סדר המספרים בתרגיל חזקה ) עמודים 189 - 186 ( ביחידה הזאת התלמידים מגלים שחוק החילוף אינו חל על פעולת החזקה . זאת בהשוואה לשתי פעולות שחוק החילוף כן חל עליהן - פעולת החיבור ופעולת הכפל . ההבנה הזאת אינה פשוטה . טבעי שהתלמידים ישוו את פעולת החזקה לפעולות מגדילות אחרות במספרים טבעיים שהם מכירים . רק התנסות תביא אותם למסקנה שחוק החילוף אינו חל על פעולת החזקה . בפעילויות 2 ו - 3 התלמידים חוקרים תרגילים שבהם נתונים שני מספרים וצריך להחליט איזה מהם כדאי לבחור כבסיס ואיזה כמעריך כדי לקבל תוצאה גדולה יותר . למעט מקרי קצה ומספרים קטנים ( , ( 1 כדאי תמיד לבחור את המספר הקטן כבסיס ואת המספר הגדול כמעריך , זאת בשל ההגדלה של פעולת הכפל . ואולם , אין לתלמידים בשלב הזה הכלים להבין זאת , והם פועלים בדרך של נסייה וטעייה . מושית הבלשית עמוד – 188 ראו פירוט בסוף המדריך ( עמודים 96 – 87 ) בדקו את עצמכם עמוד 190 בחלק הזה חוזרים על החומר שנלמד בפרק , והוא משמש לבדיקה עצמית של התלמידים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר