עמוד:70

ג . ניתוח סיכויים – מאורעות אפשריים ) עמודים 158 - 151 ( היחידה הזאת עוסקת במאורעות אפשריים , במאורעות ודאיים ובמאורעות בלתי - אפשריים . בפעילות 1 כל אחד מהילדים מספר על דבר שיקרה לו בעתיד ( מחר ) . על התלמידים לסווג את המאורעות הללו בהתאם להיתכנותם – ודאי , אפשרי או בלתי - אפשרי . עם המורה . 1 הנה תשובות של ילדים על השאלה " מה יקרה לכם מחר ? " אילו מהדברים שהילדים אומרים יקרו בוודאות מחר ? אילו מהדברים אפשר שיקרו ? אילו מהדברים אי אפשר שיקרו ? כתבו ודאי , אפשרי או בלתי אפשרי בבועות הדיבור . מחר אחד הילדים בכיתה יהיה חסר כי הוא יהיה חולה . מחר כל הבנים בכיתה יהיו חסרים כי הם יהיו חולים . נעמי עדי מחר בדרך לבית הספר אפגוש חתול . מחר בדרך לבית ספר אפגוש איש העומד על ראשו . מתן נדב מחר בדרך לבית הספר אפגוש ג ' ירפה שיש לה חדק . מחר בבוקר תזרח השמש . שי דור מחר אשאל את הכלב שלי " מה שלומך ? " , והוא יענה לי בעברית " טוב , תודה !" מחר אפגוש אדם שגובהו יותר מ - 5 מטרים . יונתן דיון נסו לחשוב על דוגמאות משלכם : מה ו ַדאי ) בטוח ( שיקרה לכם מחר ? מה בלתי - אפשרי שיקרה לכם מחר ? מה אפשרי ) ייתכן ( שיקרה לכם מחר ? עלמה

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר