עמוד:69

פעילות 4 עוסקת בדיאגרמת עמודות כפולה ומדגימה כמה מידע אפשר ללמוד מדיאגרמה אחת . רון ווילמה הם שני ילדים . רון גר בירושלים , ווילמה גרה בהלסינקי . מהדיאגרמה שבפעילות אפשר ללמוד על שעות האור בכל אחד מחודשי השנה בכל אחת מהערים . אפשר לראות שבחודשי הקיץ בהלסינקי הימים ארוכים מאוד ( למשל , ביוני יש 19 שעות אור ביום , כלומר רק 5 שעות חושך ) , אך בחורף הימים קצרים מאוד ( למשל , בדצמבר יש רק 6 שעות אור ביום ) . מומלץ לתת משמעות לסיפור כדי לעורר מוטיבציה וסקרנות אצל התלמידים . בסעיף ח יש תמונות המציגות את סדר היום של שני הילדים . התמונות ממחישות את המשמעות של הנתונים היבשים שבדיאגרמה . לאחר שמשלימים את הסעיף אפשר לגלות שבדצמבר וילמה הולכת לבית הספר בחושך וחוזרת בחושך . הנתונים שבדיאגרמה הם משמעותיים יותר כשמדמיינים כיצד הם משפיעים על חיי אנשים . הצעה לפעילות נוספת בהתאם ליכולת הכיתה , אפשר לבקש מהתלמידים לבחור נושא , למשל מלימודי גאוגרפיה או נושא שהופיע בעיתון או ברשת , לאסוף נתונים ולהציגם בדיאגרמה . שלום , שמי הוא רון . Hei , nimeni on Wilma . אורך היום בהלסינקי ובירושלים

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר