עמוד:43

תוצאת התרגיל 496 : 4 גדולה מ - 100 כי . 400 : 4 = 100 תוצאת התרגיל 636 : 3 גדולה מ - 100 כי . 600 : 3 = 200 תוצאת התרגיל 135 : 9 קטנה מ - 100 כי כבר כשמחלקים את 135 ב - 2 מקבלים תוצאה קטנה מ - . 100 תוצאת התרגיל 365 : 5 קטנה מ - 100 כי . 100 × 5 = 500 תוצאת התרגיל 568 : 8 קטנה מ - 100 כי , 56 : 8 = 7 ולכן . 560 : 8 = 70 פעילויות 8 ו - 13 משמשות חזרה על סימני ההתחלקות ב - , 3 ב - 6 וב - . 9 יש לחזור ולהדגיש לפני התלמידים שכשאומרים שמספר מתחלק במספר כלשהו , הכוונה היא שאין שארית בתוצאה . הנה דוגמאות להסברים לסעיף א של פעילות 10 ( לפני שהתלמידים בודקים את תשובותיהם על ידי פתירת התרגילים ) : ספרת היחידות בתוצאה צריכה להיות 2 כי , 2 × 9 = 18 אך בכל האפשרויות ספרת היחידות היא . 2 אם מעגלים את המספרים מקבלים . ( 300 : 10 = 30 ) 30 האפשרות הקרובה ביותר ל - 30 היא . 32 אפשר לראות שהתשובה הגיונית כי . 30 × 9 = 270 בפעילות 11 עוסקים במצבים המתאימים לתרגילי חילוק בחיי היום - יום . אפשר לפתור את הבעיות בעזרת פילוג במאוזן או בעזרת כתיבת תרגיל במאונך . בפעילות 14 עוסקים במצבים המתאימים לתרגילי חילוק עם שארית בחיי היום - יום . בכל סעיף על התלמידים להתייחס אחרת לתוצאה : בסעיף א החישוב הוא ( שארית , 640 : 50 = 12 ( 40 והתשובה היא 13 אוטובוסים . בסעיף ב החישוב הוא ( שארית , 752 : 6 = 125 ( 2 והתשובה היא 125 תבניות מלאות . בסעיף ג החישוב הוא ( שארית , 250 : 4 = 62 ( 2 ותשובה אפשרית היא שבשני אלבומים יהיו 62 תמונות ובשני אלבומים יהיו 63 תמונות . מושית הבלשית עמוד – 96 ראו פירוט בסוף המדריך ( עמודים 96 – 87 )

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר