עמוד:41

התרגילים שביחידה מדורגים מבחינת רמת הקושי שלהם . למשל , בפעילות 1 ספרת המאות של המחולק אינה קטנה מהמחלק , התוצאה אינה 0 או 0 עם שארית כלשהי , והספרה 0 אינה מופיעה בתרגיל . התלמידים יעסקו בתרגילים כאלה בהמשך . החלק השני של הפעילות , בתחתית העמוד , מוגדר אתגר ועוסק בקשר בין תרגילים : » היעזרו בתרגיל שפתרתם בסעיף ו ופתרו . ( שארית 91 : 7 = 13 99 : 7 = 14 ( 1 דוגמאות להסברים של פתרון שני התרגילים : בתרגיל השמאלי המחולק קטן ב - 1 מהמחולק בתרגיל המקורי בסעיף ו ( 91 לעומת , ( 92 ולכן השארית תהיה קטנה ב - 1 מבתרגיל המקורי , אך מכיוון שהשארית היא 0 ( כלומר אין שארית ) , התוצאה היא . 13 בתרגיל הימני המחולק גדול ב - 7 מהמחולק בתרגיל המקורי ( 99 לעומת , ( 92 ולכן המספר השלם בתוצאה יהיה גדול ב - 1 מהמספר השלם בתרגיל המקורי , והשארית תישאר , 1 כלומר התוצאה תהיה ( שארית . 14 ( 1 בפעילויות 2 ו - 3 יש תרגילים שהספרה 0 מופיעה במחולק שלהם או שבפתרון שלהם מתקבלים תרגילים שהתוצאה שלהם היא 0 או 0 עם שארית כלשהי . יהיו תלמידים שיתעלמו מה - 0 במחולק או שלא ידעו איך להתייחס אליו . יהיו כאלה שישכחו ש - 0 לחלק למספר כלשהו שווה . 0 בכל מקרה חשוב שהתלמידים יבדקו אם התוצאה שהתקבלה הגיונית . ( אם נוח להם יותר , הם יכולים לבדוק זאת בעזרת פעולת כפל . ) כתב סתרים - צורות במקום מספרים עמוד 87 פעילות 4 היא פעילות הכללה , שכן אפשר להשלים אותה כך שההשלמה תתאים לכל מספר שמציבים במקום הצורות . הפעילות עוסקת בקשר שבין תרגיל חילוק שיש שארית בתוצאה שלו ובין תרגיל שרשרת המתאים לו . הנה הפתרון של הפעילות : . 4 השלימו מספרים או צורות מתאימים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר