עמוד:39

עמודים 84 – 83 בפעילויות 18 – 16 התלמידים פותרים תרגילי חילוק שיש שארית בתוצאה שלהם בעזרת פילוג . בפעילות 16 ( עם המורה ) יש תרגיל חילוק במספר דו - ספרתי , שקשה לפתור אותו באופן אינטואיטיבי ובתוצאה שלו יש שארית . הפעילות מזכירה לתלמידים כיצד פותרים תרגיל חילוק בעזרת פילוג . בתרגיל חילוק ללא שארית מפלגים את המחולק כולו לגורמים שקל לחלק במחלק . במקרה הזה אי אפשר לעשות זאת . עם המורה . 16 נגה פותרת את התרגיל 515 : 30 = אני נעזרת בציור מלבן : כך אני כותבת את התרגיל במאוזן : נגה אפשר גם לפלג בדרך אחרת , למשל כך : אני נעזרת בציור מלבן : ואפילו כך : מה שחשוב הוא שהתלמידים יזכרו שהשארית אינה יכולה להיות גדולה מ - . 29

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר