עמוד:24

שימו לב שלא תמיד נוח לפתור תרגילי כפל של שני מספרים דו - ספרתיים בעזרת פילוג של אחד הגורמים בלבד . חשוב להבין את פילוג שני הגורמים עבור המקרים האלה וכן כהכנה לפתרון בעזרת האלגוריתם המאונך שיילמד בהמשך . עמודים 53 – 51 פעילויות 13 ו - 14 הן פעילויות אומדן . כדאי להזכיר לתלמידים כיצד מעגלים מספרים לעשרות שלמות , למאות שלמות ולאלפים שלמים . פעילויות 15 ו - 16 עוסקות בחוקי סדר הפעולות . דוגמה לדרך אפשרית לפתור את סעיף א של פעילות : 16 א 800 : ( - ) = 400 800 : ( - ) = 400 יש לפתור תחילה את מה שבסוגריים . לשם כך פותרים את המשוואה . 800 : ____ = 400 4 × 2 = 8 ו - , 400 × 2 = 800 ולכן 800 : ( - ) = 400 לפיכך יש אפשרויות שונות לפתרון . המשותף לכולן הוא שתוצאת תרגיל החיסור שבסוגריים היא . 2 יוצא מן הכלל עמוד – 52 ראו פירוט בסוף המדריך ( עמודים 104 – 97 )

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר