עמוד:20

מבוא לפרק על פי ההמלצה בתכנית הלימודים , יש להקדיש כ - 20 שעות לנושא הזה . נושא הכפל והחילוק נלמד בכיתה ד בשני פרקים : . 1 כפל וחילוק – חלק א ( ספר – ( 11 בפרק הזה מדגישים את משמעות הפעולות ואת תובנת המספרים ומלמדים דרכים שונות לפתור תרגילים במאוזן , ובהן שימוש בחוק הפילוג . . 2 כפל וחילוק – חלק ב ( ספר – ( 12 בפרק הזה ממשיכים לפתח את תובנת המספרים , אך עוסקים בעיקר בפתרון תרגילי כפל וחילוק במאונך . בפרק הזה יש ארבע יחידות : א . חישובים בכפל ובחילוק – חזרה – עוסקים בעיקר באסטרטגיות שונות של פתרון תרגילים בעל פה או בעזרת פילוג . הדרכים מוכרות לתלמידים מפרקים קודמים . ב . כפל במאונך – החידוש לעומת פרקים קודמים הוא שעוסקים גם בתרגילים שבהם שני הגורמים הם דו - ספרתיים ( ולעתים אחד מהם או שניהם הם תלת - ספרתיים ) . ג . חילוק עם שארית – החידוש לעומת פרקים קודמים הוא שעוסקים גם בתרגילים מחוץ לתחום לוח הכפל וגם בתרגילים שהתוצאה שלהם היא מסוג ( שארית . 0 ( x זאת כהכנה לפתרון תרגילים מהסוג הזה ביחידה " חילוק במאונך " . ד . חילוק במאונך – ביחידה הזאת האלגוריתם נלמד לראשונה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר