עמוד:31

. 2 מהלך ההוראה בפרק יחידה א ( עמ ' 6 - 4 ) עוסקת בקטעים . את המושג " קטע " הכירו התלמידים כבר בכיתה א ' . ביחידה זו עוסקים בזיהוי קטעים שונים ובבנייתם על לוח הנקודות וחוזרים על המושגים " קטעים מאונכים" ו " קטעים מקבילים " . על לוח 5 × 5 אפשר לבנות 14 קטעים שונים באורכם : יחידה ב ( עמ ' 10 - 7 ) עוסק במצולעים . את המושג " מצולע " למדו התלמידים כבר בכיתות קודמות . אנו כאמור עוסקים רק במצולעים פשוטים ( ראו הרחבה ברקע המתמטי לפרק זה ) . שם המצולע נקבע לפי מספר צלעותיו . על לוח 5 × 5 אפשר לבנות מצולעים בעלי 3 עד 24 צלעות . שימו לב : למצולע שמספר צלעותיו גדול מ 10 - אין שם מיוחד , ולכן מציינים את מספר הצלעות ( לדוגמה , מצולע בעל 14 צלעות ) . יחידה ג ( עמ ' 24 – 13 ) עוסקת בזוויות במצולעים . שני הנושאים הראשונים ביחידה זו הם "השוואת זוויות " ו " מדידת זוויות במד - זווית " . המטרה בסעיפים 9 - 1 היא השוואה של הזוויות ולא מדידה שלהן , ולכן לצורך ההשוואה התלמידים משתמשים ב " עיגול הקרן המסתובבת " המצורף בסוף החוברת לתלמיד . אחת היחידות המקובלות למדידה של גודלי זוויות היא מעלה . המעלה היא יחידת מידה קטנה מאוד , ולכן מידת הדיוק הנדרשת כאן היא של עשרות שלמות . מדידת זוויות נעשית בעזרת מד - זווית . מדי הזווית הקיימים בחנויות יכולים להיות שונים זה מזה במקצת , ולכן רצוי לדון בדמיון ובהבדלים ביניהם . כדאי לערוך את הדיון שבעמוד 17 בחוברת לתלמיד ולהסביר מדוע לעתים יש במד - זווית " סימון כפול " ( הזוויות מסומנות בשני הכיוונים ) . נושאים נוספים ביחידה זו : זוויות ב " שושנת הרוחות " . מיון וסרטוט משולשים לפי שני קריטריונים בו בזמן - לפי צלעות ולפי זוויות . מיחידה ד ואילך עוסקים במרובעים בלבד , בהגדרותיהם ובתכונותיהם . ביחידה ד - צלעות סמוכות וצלעות נגדיות במרובע ( עמ ' - ( 26 - 25 מציגים לתלמידים שני מונחים , " צלעות סמוכות " ו " צלעות נגדיות " , שמשתמשים בהם אחר כך בהגדרות של סוגים מסוימים של מרובעים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר