עמוד:134

גם בפעילות בעמוד 148 הדגם החוזר הוא באורך , 4 ולכן כל החרוזים שמספרם הוא כפולה של 4 הם כחולים . עם זאת בפעילות הזאת החרוזים האחרים בדגם שונים זה מזה בצבעם : מושית הבלשית צבעו את החרוזים כך שיתאימו למחרוזת . כדי לדעת מה צבעו של חרוז שהמספר שלו אינו כפולה של , 4 יש לחשוב על מספר קרוב לו שהוא כן כפולה של 4 ולהשתמש בו כעוגן לקביעת הצבעים . התלמידים יכולים להסיק שחרוז 40 צריך להיות כחול כי 40 הוא כפולה של . 4 החרוזים שלפניו , 39 ו - , 38 צריכים להיות בצבעים אדום וצהוב בהתאמה , על פי הדגם . באופן דומה , 48 הוא כפולה של , 4 ולכן חרוז 48 צריך להיות כחול . על פי הדגם החוזר , החרוז שלפני הכחול הוא אדום , ולכן חרוז 47 צריך להיות אדום . אחרי החרוז הכחול הדגם מתחיל מחדש בחרוז ירוק , ולכן זה צבעו של חרוז . 49 חרוז 99 מסומן כאתגר . תלמידים היודעים ש - 100 הוא כפולה של , 4 ולכן הוא צריך להיות כחול , יוכלו להסיק שחרוז 99 צריך להיות אדום ( בדומה לחרוז . ( 39

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר