עמוד:128

בסעיף ד יש תשובות אפשריות רבות . הנה 3 מהן לדוגמה : השלימו אפשרות נוספת המתאימה לסיפור . ד בשכונה יש דירות בכל בניין 11 ו בתים פרטיים . השלימו אפשרות נוספת המתאימה לסיפור . ד בשכונה יש דירות בכל בניין ו 13 בתים פרטיים . השלימו אפשרות נוספת המתאימה לסיפור . ד בשכונה יש 35 דירות בכל בניין 15 ו בתים פרטיים . יוצא מן הכלל עמוד – 186 ראו פירוט בסוף המדריך ( 150 - 141 ) מושית הבלשית עמוד – 187 ראו פירוט בסוף המדריך ( עמודים 140 - 131 ) בפעילות 9 התלמידים עוסקים ברשימת נתונים שעליהם לדלות ממנה את הנתונים המתאימים לכל סעיף . בסעיף ג עליהם להמיר שנים לחודשים כדי להשוות את זמני ההתכלות שבשאלה . בסעיף ו הם מתבקשים לכתוב בעיות מילוליות משלהם , המתאימות לנתונים שבטבלה . על סמך סוגי הבעיות שהתלמידים כותבים אפשר לעזור להם לכתוב בעיות מגוונות ומורכבות יותר . בל״ש - בעיות לא שגרתיות עמוד 190 בפעילות נתון שלכל התלמידים בכיתת החייזרים יש יחד 144 עיניים ו - 96 ידיים . אילו היה מדובר בכיתה של תלמידים אנושיים , מספר הידיים היה שווה למספר העיניים , והתלמידים היו צריכים לחלק את המספר הזה ב - 2 כדי לגלות בכמה ילדים מדובר , אך מכיוון שמדובר בחייזרים , אין יודעים כמה עיניים וכמה ידיים יש להם , ואת זה התלמידים נדרשים לגלות . התלמידים יכולים למצוא את כל האפשרויות על ידי נסייה וטעייה ולבסוף להחליט מי מהחייזרים בציור הוא הדומה ביותר לחייזרים בכיתה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר