עמוד:126

יוצא מן הכלל עמוד – 181 ראו פירוט בסוף המדריך ( 150 - 141 ) עמודים 190 – 182 בפעילות 5 אפשר להציע לתלמידים המתקשים לפתור את הבעיות לעבוד עם התבניות שבדף המחיק המצורף בסוף הספר לתלמיד . הבעיה בסעיף ג היא מעט קשה יותר מהבעיות שבסעיפים האחרים משום שכדי לפתור אותה יש צורך בצירוף של פעולות כפל וכפל , בניגוד לרוב הבעיות עד כה , שבהן היה צירוף של פעולות שונות . נוסף על כך יש בסעיף הזה שני נתונים סמויים : יואב קנה עטים אדומים , כחולים וירוקים , כלומר הוא קנה 3 סוגי עטים , והמחיר של כל עט ( שני שקלים ) מופיע במילה ולא במספר . ג יואב קנה עטים אדומים , כחולים וירוקים 15 - עטים מכל צבע . כמה שילם יואב עבור העטים , אם מחירו של עט הוא שני שקלים ? מושית הבלשית עמוד – 182 ראו פירוט בסוף המדריך ( עמודים 140 - 131 ) בסעיף ג של פעילות 6 יש עלייה נוספת ברמת הקושי : יש יותר מתשובה נכונה אחת . נתון כי כל אחד מ - 15 התלמידים מילא 4 שקיות , והתלמיד ה - 16 אסף פחות מהם . כלומר התלמיד ה - 16 אסף , 2 , 1 , 0 או 3 שקיות . לפיכך אלה התרגילים שיכולים להתאים : 15 × 4 + 1 = 61 15 × 4 + 0 = 60 15 × 4 + 3 = 63 15 × 4 + 2 = 62 ג 16 תלמידי כיתה ד יצאו למבצע ניקיון בחוף הים . 15 מהתלמידים מילאו 4 שקיות אשפה כל אחד , ותלמיד אחד אסף פחות מהאחרים . כמה שקיות אשפה אספו כל התלמידים יחד ? שלושה מהמספרים האלה יכולים להתאים למספר השקיות שאספו . הקיפו אותם . האם יש מספרים נוספים היכולים להתאים ? הסבירו : כן , גם המספר 60 יכול להתאים אם התלמיד ה 16 - לא אסף אשפה כלל .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר