עמוד:119

יוצא מן הכלל עמוד – 171 ראו פירוט בסוף המדריך ( 150 - 141 ) בבעיות שבפעילות 4 על התלמידים לקבוע בעצמם איזו תבנית ( חיבורית או כפלית ) מתאימה לכל שלב בפתרון . מומלץ לפתור את הבעיות לפי שלבי העבודה האלה : א . ניסוח שאלת הביניים ב . בחירת התבנית המתאימה לשאלת הביניים – חיבורית או כפלית – והשלמתה ( אפשר להשתמש בתבניות שבדף המחיק המצורף בסוף הספר לתלמיד ) ג . כתיבת תרגיל ביניים ופתירתו ד . ניסוח תשובה לשאלת הביניים ה . ניסוח השאלה העיקרית ( השאלה שבבעיה ) ו . בחירת התבנית המתאימה לשאלה העיקרית בבעיה והשלמתה ( אפשר להשתמש בתבניות שבדף המחיק ) ז . כתיבת תרגיל מתאים לבעיה ופתירתו ח . ניסוח תשובה סופית לבעיה . עבודה על פי השלבים המפורטים לעיל תקל על התלמידים להתמודד עם בעיות דו - שלביות מסוגים מורכבים . לדוגמה , הנה הפתרון של הבעיה בסעיף א : . 4 פתרו את הבעיות . א לנועם היו 50 תפוחים . הוא אכל 2 מהם , ואת השאר הוא סידר בסלסילות , 8 תפוחים בכל סלסילה . בכמה סלסילות סידר נועם את התפוחים ? א . שאלת הביניים : כמה תפוחים סידר נועם בסלסילות ? גם אתם נעזרים בשאלת הביניים ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר