עמוד:117

א . חזרה והעמקה ) עמודים 169 - 168 ( המטרה העיקרית של היחידה הזאת היא שהתלמידים יפתרו בעיות מילוליות מכל הסוגים שהתנסו בהם עד כה . בעיות מכל הסוגים מופיעות בלי סדר מסוים , והתלמידים נדרשים לזהות את המבנה של כל בעיה ולמצוא את הדרך לפתרונה . עליהם לכתוב את דרך החישוב – התרגיל המתאים או התרגילים המתאימים – ולנסח את התשובה המילולית המתאימה לשאלה שנשאלה . התלמידים נדרשים גם לנסח בעצמם בעיות מילוליות . השאלות בפעילות הזאת מבוססות על סיפור מסגרת : יום המעשים הטובים לקראת יום המעשים הטובים החליטו תלמידי כיתה ד 2 לצבוע את בתיהם של כמה קשישים בעירם . התלמידים התחלקו לצוותים ובדקו את המחירים של שני מארזי צבע : מארז של פחיות צבע תכלת , שמחירו 120 שקלים מארז של פחיות צבע ירוק , שמחירו 80 שקלים כדי לפתור את הבעיות על התלמידים לאתר את הנתונים המתאימים לכל בעיה מתוך הנתונים שבסיפור המסגרת : מארז של 12 פחיות צבע תכלת , בכל פחית 3 ליטרים של צבע , ומחירו 120 שקלים . מארז של 6 פחיות צבע ירוק , בכל פחית 2 ליטרים של צבע , ומחירו 80 שקלים . בסעיף ז התלמידים מתבקשים לנסח בעיה מילולית משלהם , המבוססת על הנתונים שבציור . אפשר לעשות זאת בקבוצות : לאחר שכל קבוצה מסיימת לנסח בעיות , מומלץ שחברי הקבוצה יפתרו בעיות של קבוצה אחרת . אפשר גם ליצור אוסף של הבעיות שכתבו כל תלמידי הכיתה , והוא ישמש לפעילות חזרה במהלך שנה הלימודים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר