עמוד:114

ארבעה סוגים שהמרכיב המשותף בהם הוא אחת מקבוצות החלק ( במבנה החיבורי ) והמכפלה ( במבנה הכפלי ) , ושואלים על קבוצת החלק האחרת , על קבוצת הסכום , על הגורם המתאר את כלל ההתאמה או על הגורם שאינו מתאר את כלל ההתאמה . שימו לב : במיון אין הבחנה בין קבוצות החלק שבמבנה החיבורי , אך יש הבחנה בין הגורם המתאר את כלל ההתאמה , כלומר הגורם המתאר את מספר האיברים בכל קבוצה ( שהוא יחס ) , ובין הגורם המתאר את מספר הקבוצות . ב . בעיות שלם משותף דוגמה 1 בכיתה ה 1 יש 34 תלמידים , ובכיתה ה 2 יש 36 תלמידים . לצורך משחקי הספורט הם התחלקו ל - 10 קבוצות כך שבכל קבוצה היה אותו מספר תלמידים . כמה תלמידים היו בכל קבוצה ? דוגמה 2 בריקוד הראשון בהופעת חוג המחול הופיעו 5 קבוצות של ילדים , 12 ילדים בכל קבוצה . בריקוד השני הופיעו אותם ילדים בקבוצות שבהן 10 ילדים בכל קבוצה . כמה קבוצות היו בריקוד השני ? אפשר למיין את הבעיות שיש להן מבנה של שלם משותף לשלושה סוגים עיקריים : בעיות ששואלים בהן על אחת מקבוצות החלק ( במבנה החיבורי ) , ולפתירתן מתאים תרגיל מסוג a × b – c בעיות ששואלים בהן על הגורם המתאר את כלל ההתאמה , ולפתירתן מתאים תרגיל מסוג a + b ( : c ( בעיות ששואלים בהן על הגורם שאינו מתאר את כלל ההתאמה , וגם לפתירתן מתאים תרגיל מסוג . ) a + b ( : c ג . בעיות חלק משותף דוגמה 1 הספרים בספריית הכיתה מסודרים על 6 מדפים . על כל מדף יש 10 ספרים 3 – מהם ספרי אגדות והשאר ספרי הרפתקאות . כמה ספרי הרפתקאות יש בספריית הכיתה ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר