עמוד:108

כדי למצוא את המרכיב החסר בתבנית , אפשר לכתוב תרגיל חיסור : , 21 – 4 = 17 כלומר 17 חברים הצטרפו לילדים שהתחילו לקטוף תפוזים השכם בבוקר . כך אפשר למלא את התבנית המתאימה לבעיה שבסעיף ב : כדי למצוא את המרכיב החסר בתבנית , אפשר לכתוב תרגיל חיבור : , 29 + 4 = 33 כלומר היו בארגז 33 פומלות . פעילות 2 עוסקת בבעיות חד - שלביות בעלות מבנה כפלי , שכדי לפתור אותן יש להשתמש בתבנית הכפלית של גורמים ומכפלה . בבעיה שבסעיף א יש נתון שאינו מוזכר במפורש , אבל אפשר להסיק אותו מהכתוב – שבשבוע יש 7 ימים . כך אפשר למלא את התבנית המתאימה לבעיה : 7 ימים 3 עגבניות שיערה אוכלת בכל יום ? עגבניות שיערה צריכה לשבוע כדי למצוא את המרכיב החסר בתבנית , אפשר לכתוב תרגיל כפל : , 7 × 3 = 21 כלומר יערה צריכה לקנות 21 עגבניות כך שיספיקו לה לכל השבוע . כך אפשר למלא את התבנית המתאימה לבעיה שבסעיף ב : ? עוגות 4 גזרים לכל עוגה 64 גזרים בסך הכול כדי למצוא את המרכיב החסר בתבנית , אפשר לכתוב תרגיל חילוק : , 64 : 4 = 16 כלומר במאפייה אפו 16 עוגות גזר .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר