עמוד:95

א . סימני התחלקות ב , 2 ב 5 וב – 10 חזרה ) עמודים 148 - 144 ( היחידה מתחילה בחזרה על המושג " מתחלק ב - " ועל דרכים אפשריות לבדוק התחלקות , ובהמשך יש חזרה על סימני התחלקות ב - , 2 ב - 5 וב - . 10 בפעילויות 4 – 1 התלמידים נעזרים בישר מספרים כדי לבדוק אם מספר מסוים מתחלק במספר אחר . לשם כך הם מתקדמים על הישר בקפיצות שוות , שגודלן מייצג את המחלק . עם המורה . 1 האם 52 מתחלק ב ? 4 אורלי כדי לדעת אם 52 מתחלק ב - , 4 אסרטט ישר מספרים ואבדוק אם אני יכול להגיע מ - 0 ל - 52 בקפיצות של . 4 אבל תצטרך לצייר קפיצות רבות . יש לי שיטה אחרת : אני כבר יודעת שלמספר 40 אפשר להגיע מ - 0 בקפיצות של , 4 ולכן אתחיל לצייר את הקפיצות רק מ - 40 ואבדוק אם אני מצליחה להגיע ל - . 52 ליאור בדקו בעזרת קפיצות על ישר המספרים : האם 52 מתחלק ב ? 4 בפעילות 1 ( עם המורה ) על התלמידים לקבוע אם 52 מתחלק ב - , 4 ולכן הם מתקדמים בקפיצות שגודלן . 4 אם אפשר להגיע ל - 52 בקפיצות של 52 , 4 מתחלק ב - . 4 בדרך כלל אין זה מעשי להתחיל בקפיצות מהמספר , 0 ולכן בוחרים מספר הקרוב למספר שבודקים , שיודעים בוודאות שמתחלק במספר הנתון , במקרה הזה המספר , 40 המתחלק ב - . 4 כדאי לדון עם התלמידים בשאלה מאיזה מספר כדאי להתחיל את הקפיצות כדי להקל עליהם בתהליך החישוב . כל תלמיד בוחר את המספר הנוח לו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר